UPPSNÄRJD I DET BLÅ

Jag tänker aldrig glömma, aldrig svälja vad som har hänt. Jag vägrar släppa taget och gå vidare.
För hur ska man släppa taget om sitt eget liv och därefter försöka fortsätta leva samma liv?
För hur många rutiner som du än rubbar på, hur många band som du än löser upp kommer
det fortfarande att vara samma liv som du alltid har levt. Och det går ju knappast att
buda på ett nytt på Tradera. Fast det skulle jag aldrig vilja, det rimmar liksom inte i mina öron.
Jag vill tro att mitt förflutna innehåller erfarenheter, inget annat.
Inget mörker, ingen skam. Bara erfarenheter.
För det är jag som äger mitt förflutna och det är jag som bestämmer hur det påverkar mig,
därför vill jag inte blunda för det. För jag skulle aldrig blunda för mig själv.
Och jag har haft möjligheten att bli den som jag har velat bli, och jag tänker fortsätta med det.
Att vända bort blicken med dina drömmar framför näsan, det fungerar bara inte.



Namn

E-postadress (visas inte)

Bloggadress:

Kommentar

Postat av: Anonym

fint skrivet!!

2011-08-19 @ 21:22:42
Postat av: S

du är grym.<3

2011-08-19 @ 22:04:34
Postat av: anton

För det är jag som äger mitt förflutna och det är jag som bestämmer hur det påverkar mig

kunde inte ha sagt det bättre själv :)

2011-08-20 @ 14:36:07
Postat av: Flumix

Tack så mycket! :)

2011-08-21 @ 19:09:09
Trackback